Životní pojištění je nejčastěji spojováno s finančním zajištěním rodiny v případě smrti nebo kompenzací ušlých příjmů a zvýšených nákladů v případě úrazu a nemoci. Kromě peněžní výpomoci ale také můžete ocenit, když vám někdo pomůže s nákupem, venčením psa nebo zajištěním lékaře. Může vám pomoci nejen rodina, ale i asistence k životnímu pojištění.
Při sjednávání životního pojištění vás budou nejvíce zajímat ta nejvážnější rizika, jako je pojištění pro případ smrti, pojištění invalidity, pojištění trvalých následků úrazu a pojištění závažných onemocnění, případně také pojištění pracovní neschopnosti. Získat ale můžete ještě výhodu v podobě asistenčních služeb, které vám mohou vytrhnout trn z paty při zajišťování každodenních potřeb.
Jaké služby může zahrnovat asistence k životnímu pojištění?
Asistenční služby související se zdravím a pomocí při úrazu a nemoci mohou mít mnoho podob. S čím vám mohou pojišťovny v rámci životního pojištění pomoci?
Zdravotní asistence
Potřebujete poradit s postupem řešení vašich zdravotních potíží? Nevíte, jaký léčivý přípravek si vyžádat v lékárně, nebo máte jakýkoliv jiný dotaz týkající se vašeho zdraví? Nehledejte rady v internetových diskuzích, využijte místo toho individualizovanou zdravotní asistenci na telefonu.
Lékař na telefonu
Lékařské služby se mění – už nemusíte sedět s každou bolístkou dlouhé hodiny v čekárně vašeho praktického lékaře. Můžete se obrátit i na doktora na telefonu. Ať už potřebujete konzultaci, doporučení správného postupu nebo třeba vystavení lékařské zprávy či dokonce receptu, v neakutních situacích vám dokáže asistence ušetřit čas a navíc se nemusíte vzdalovat z domova.
Osobní asistence
Nemáte se na koho obrátit, když potřebujete odvoz na kontrolu u lékaře nebo se nemáte jak dostat zpět po ukončení hospitalizace domů? S tím vám stejně jako s dovozem léků nebo nákupem potravin může pomoci asistence. U některých pojišťoven dokonce s asistencí vyřešíte hlídání dětí, odvoz dětí do školy a ze školy, zajištění péče o jiného člena vaší rodiny, úklid domácnosti nebo venčení domácího mazlíčka, o kterého se právě z důvodu úrazu nebo nemoci nemůžete postarat.
Psychologická pomoc
Na duševní útrapy tu nemusíte být sami. Některé pojišťovny nabízí svým klientům také pomocnou ruku psychologů či psychiatrů formou hovoru či videohovoru. Vzhledem k nedostatečné kapacitě specialistů na psychické zdraví v Česku a dlouhým objednacím lhůtám může být asistence velmi šikovným pomocníkem, a to zvlášť v akutní situaci.
Kdy s asistencí nepočítat?
Asistenční služby k životnímu pojištění z podstaty nemohou nahradit standardní lékařskou péči nebo dokonce záchrannou zdravotnickou službu. Kromě toho ale pojišťovna také poskytnutí asistenčních služeb podmiňuje například doložením lékařských zpráv prokazující nemožnost obstarat si své každodenní činnosti sám. Zkrátka se s asistencí nedá počítat, když se vám nechce na nákup kvůli angíně.
Jak si pojistit asistenci k životnímu pojištění?
Asistenční služby bývají standardně automaticky zahrnuté v pojištěných rizicích a nemusíte si je připojišťovat zvlášť. Dobré je také vědět, že zpravidla se objem služeb poskytovaných v rámci asistence stanovuje na základě výše pojistného, takže se nebojte sjednat si robustnější pojistku pokrývající všechna důležitá rizika – čím lepší pojistná ochrana, tím lepší asistence. Pamatujte ale na to, že každá pojišťovna nastavuje asistenční služby jinak. Některé z nich asistenční služby nabízí v plném rozsahu, některé zase velmi omezeně až vůbec.
A kde tu nejlepší asistenci k vašemu životku hledat? Stačí si srovnat nabídky životního pojištění od celé řady pojišťoven na RIXO.cz. Stačí vám k tomu jen zadat pár důležitých údajů do dotazníku, podle kterých vám během minutky online najdeme ty nejlepší nabídky na míru pro vás. Jdeme na to?