Zpožděné nebo poškozené zavazadlo je jedním z nejčastějších strašáků dovolenkářů. Ani ztracený kufr vám nemusí zkazit zájezd, pokud si sjednáte pojištění zavazadel v rámci svého cestovního pojištění. Srovnejte si ho na RIXO.cz jednoduše, rychle a online.
Cestovní pojištění v základním nastavení obsahuje zpravidla hlavní pojištění léčebných výloh a asistenční služby. Pojištění si ale můžete rozšířit podle svých potřeb. V nabídce pojišťoven nechybí pojištění odpovědnosti za škodu, pojištění vozidla do zahraničí, úrazové pojištění, pojištění rizikových sportů nebo třeba pojištění storna zájezdu.
Pojištění zavazadel je jedním z nejčastěji sjednávaných připojištění k cestovnímu pojištění, které vás chrání před nečekanými náklady v případě, že se vám zavazadlo ztratí, zpozdí nebo dojde k jeho poškození. A to nejen při samotné přepravě, ale i v průběhu celé vaší dovolené. Připojištění zavazadel chrání jak samotné zavazadlo, tak i jeho obsah, jehož hodnota může dosahovat desetitisíců korun.
Vaše pojištění vám běžně pomůže v případě krádeže nebo loupeže zavazadel, ztráty přepravcem, dopravní nehody nebo živelních událostí, mezi které patří například požár, povodeň nebo záplava i další ničivé přírodní jevy.
Pojištění zavazadel najdete v některých variantách prémiového pojištění, k základnímu cestovnímu pojištění je potřeba si ho do nabídky přidat. Vždy se soustřeďte zejména na správné nastavení limitů pojistného plnění. U většiny pojišťoven se limity pohybují v rozmezí 10-60 tisíc korun. V pojištění zavazadel mohou být zahrnuté nejen kufry, cestovní tašky nebo příruční zavazadla, ale i dětské kočárky, invalidní vozíky nebo jízdní kola a koloběžky. Nezapomeňte je tedy do limitu započítat.
Než si cestovní pojištění sjednáte a vyrazíte na cesty, zkontrolujte si rozsah pojištění ve smlouvě. Kryje vaše pojištění všechna rizika, která by mělo? Pomůže vám při krádeži, ztrátě i obyčejném poškození kufru? To vše se dozvíte v pojistných podmínkách, které dostanete před sjednáním společně s dalšími dokumenty.
Stojíte u pásů s vyjíždějícími zavazadly a po tom vašem není žádná stopa, nebo váš kufr vypadá, jako by po něm přeběhlo stádo koní? Poškození, ztrátu i zpoždění se doporučuje řešit ihned u přepravní (“handlingové”) společnosti, která byla u vašeho letu zodpovědná za doručení zavazadel. U letištní přepážky poblíž výdeje zavazadel nazvané často jako Baggage Service nebo Baggage Complaints co nejdříve po příletu nahlašte, co se stalo a vyplňte reklamační formulář, který vám pracovník poskytne. Ten slouží jednak pro pátrání přepravce, tak i vám jako případný doklad pojistné události pro pojišťovnu. U poškozeného zavazadla nezapomeňte škody vyfotit či natočit.
Pokud vzniklé škody přepravní společnost plně kompenzuje, pojistnou událost nemusíte své pojišťovně hlásit. Cestovní pojištění vám totiž nezaplatí tu samou škodu podruhé. Když z letiště odejdete s prázdnou nebo se s personálem za přepážkou nemůžete domluvit jinak než rukama a nohama, využijte cestovní asistenci. Na lince, jejíž číslo naleznete na své asistenční kartičce, vám pracovníci mohou pomoci s tlumočením nebo se správným postupem hlášení škod. Nebojte se pomoc využít, asistence je součástí každého cestovního pojištění!
Vaše pojištění zavazadel umí pomoci v mnoha situacích, ale nenechte se překvapit výlukami. Z pojistné ochrany zpravidla bývají vyloučené cennosti, peníze, platební karty a další hmotný a nehmotný majetek specifikovaný v pojistných podmínkách. Zavazadlem z pohledu pojišťovny není přirozeně ani zvíře, pro které si můžete sjednat samostatné cestovní pojištění.
Pojišťovna předpokládá, že své kufry, kabelky, batohy a další zavazadla si hlídáte jako oko v hlavě a nenecháváte je nejen bez dozoru, ale také neuzamčené. Nezapomeňte na také to, že náhrada škod za poškozené, zničené, ztracené nebo zpožděné zavazadlo či jejich obsah vám může být vyplacena z pojištění jen v případě, že vám dopravce škody nenahradil. Vzhledem k tomu, že v případě ztráty uznání nároku a výplata peněz dopravcem může trvat i více než měsíc, pojištění zavazadel je rozhodně dobrou volbou pro každého cestovatele.
Kolik zaplatíte za cestovní pojištění s připojištěním zavazadel? To záleží nejen na délce zájezdu nebo cílové destinaci, ale také na zvoleném limitu i konkrétní pojišťovně. Ceny u každé pojišťovny se mohou výrazně lišit, nejprve si proto cestovní pojištění srovnejte.
Jaké ceny můžete očekávat? Podívejte se, kolik stojí týdenní pojištění do Itálie pro dva dospělé s připojištěním zavazadel. Samotné připojištění zavazadel vás vyjde zhruba na 25 korun za každých 10 000 Kč hodnoty zavazadel. V případě pojištění zavazadel s běžným limitem 20 000 Kč tedy počítejte s 50 korunami navíc.
Direct pojišťovna | Union pojišťovna | Slavia pojišťovna | AXA | |
Pojištění léčebných výloh (limit plnění) | Neomezeně | 15 mil. Kč | 5 mil. Kč | 10 mil. Kč |
Cestovní asistence | Ano | Ano | Ano | Ano |
Cestovní pojištění odpovědnosti (limit plnění škod na zdraví/majetku) | 25/10 mil.Kč | 5/5 mil. Kč | 5/5 mil. Kč | 5/1,5 mil. Kč |
Pojištění zavazadel (limit plnění škod) | 20 000 Kč | 40 000 Kč | 30 000 Kč | 30 000 Kč |
Celková cena pojištění pro 2 osoby za 7 dní | 602 Kč | 434 Kč | 392 Kč | 438 Kč |
Chcete zjistit, kolik jaká by byla cena cestovního pojištění pro vaši plánovanou dovolenou?
Srovnejte si pojištění na RIXO.cz a za minutu máte jasno.